
Ratkaisu yrityksen HSEQ-haasteisiin
LAWLY tarjoaa kattavan ratkaisun organisaatioille, jotka tavoittelevat korkeampaa tasoa HSEQ-asioiden hoidossa ja kartoittavat toimintasuunnitelmaa kestävämmän liiketoiminnan luomiseksi. LAWLY:n avulla organisaatiot voivat tunnistaa heitä koskevia vaatimuksia tulivat ne säädöksistä, sisäisistä ohjeista tai ulkopuolisten sidosryhmien vaateista, pysyä ajantasalla säädösmuutoksista, suorittaa erilaisia riskinarviointeja ja vaatimustenmukaisuusarviointeja sekä järjestelmään liittyviä poikkeama-analyysejä, suunnitella korjaavia toimenpiteitä ja seurata niiden toteutumista annetun aikataulun puitteissa.
Ilman oikealaisia työkaluja, vaatimusten tunnistaminen ja hallinta on työlästä, aikaa vievää ja joissain tapauksissa lähes mahdotonta. Organisaatioilla, joilla on vieläpä toimipisteitä ympäri maailmaa, voi olla erittäin haasteellista saada verrattavissa olevaa tietoa eri toimipisteiden tilanteesta ja kerätä niistä luotettava kokonaiskuva.
Rambollin digiavusteinen konsultointipalvelu on räätälöity vastaamaan nimenomaan näihin haasteisiin. Tarjoamme digitaalisten työkalujemme mukana ja lisäksi erikoisosaajia, jotka voivat tukea organisaatioita kaikilla tasoilla- perustehtävistä johtotehtäviin, mukaan lukien ulkopuolisille tehtävien raporttien laatimisessa.
digiavusteisia ratkaisuja organisaatiosi tueksi
Riittää, että tiedät mitä toimintoja teillä on — LAWLY-tiimimme voi ottaa niistä kopin. LAWLY:n digitaalisiin työkaluihin kuuluu kahdenlaisia rekistereitä, jotka ovat osa jatkuvaa laki- ja säädösseurantapalvelua, kolmentyyppisiä arviointilomakkeita, toimenpiteiden hallintamoduuli sekä laaja skaala erityisosaamista. Kaikki mitä tarvitset tunnistaaksesi ja suunnitellaksesi HSEQ-asioiden hoitamista ja hallitsemista tehokkaasti.
OMINAISUUDET JA TOIMINNALLISUUDET
Seurantamoduuli
Vaatimusrekisterit
Vaatimusrekisterit ovat hyödyllisiä jokapäiväisessä HSEQ-asioiden eteenpäin viemisessä. Rekisterien avulla käyttäjän on helppo tunnistaa merkittävimmät lainsäädännöstä tulevat vaatimukset ja jatkuvasti seurata toimintojensa tasoa ja vaatimuksenmukaisuutta. Vaatimusrekisterien avulla käyttäjä löytää ne vaatimukset, jotka soveltuvat nimenomaan hänen vastuualueeseensa. Rekistereissä on yhteenveto säädöksistä ja vaatimuksista ja ne mahdollistavat arviointien tekemisen ja muistiinpanojen tallentamisen. Vaatimuksia voi etsiä sisältöpaketeittain ja vastuuhenkilöittäin. Jatkuva säädösmuutosseuranta kuuluu lakirekisteri-työkaluun. Käyttäjä pääsee luomaan säädösmuutosraportin haluamalleen ajanjaksolle ja tilattua itselleen muistutuksia.
ARVIOINTIMODUULI
Arviointimoduulin avulla käyttäjä pääsee luomaan räätälöityjä arviointeja määrittelemällä itse tarvittavat parametrit tai käyttämällä valmiita tarkastuslistoja. Valmiita tarkastuslistoja löytyy:
- Riskinarviointia varten
- Vaatimustenmukaisuusarviointeja varten
- Järjestelmäarviointeja varten
Riskinarvioinnit
Riskinarviointilomakkeella käyttäjä voi laatia kirjallisen arvioinnin tunnistamalla ensin vaarat ja arvioimalla sitten riskin suuruus. Lomakkeen avulla käyttäjä voi myös tunnistaa mahdollisuuksia ja asettaa korjaavia toimenpiteitä tärkeysjärjestykseen.
Vaatimustenmukaisuusarvioinnit
Tarkastuslistat vaatimustenmukaisuusarvioinnille mahdollistavat erillisen auditoinnin tai arvioinnin, josta jää kirjallinen raportti, joka tallentuu järjestelmään, mutta on myös tulostettavissa. Valmiin tarkastuslistan käyttämisen etu on siinä, että arviointi käy nopeammin ja tehokkaammin, kun useammassa säädöksessä olevat samaa asiaa koskevat vaatimukset on kerätty valmiiksi yhteen arvioitavaan vaatimukseen.
Järjestelmäarvioinnit
Tarkastuslistat järjestelmäarvioinneille mahdollistavat erilaisten poikkeama-analyysien tekemisen. Järjestelmäarviointeja voidaan tehdä esimerkiksi johtamisjärjestelmiin liittyen, silloin kun niitä ollaan kehittämässä. Myös erilaisia toimittaja-analyysejä voidaan suorittaa syöttämällä järjestelmään tarvittavia kriteereitä.
TOIMENPITEIDEN HALLINTAMODUULI
Toimenpiteidenhallintamoduuli mahdollistaa korjaavien toimenpiteiden tehokkaan seurannan ja hallinnan. Moduulin avulla käyttäjä pystyy luomaan ja vastuuttamaan erilaisia tehtäviä, katselmoimaan tehtävien tilaa ja asettamaan niille aikatauluja. Moduulissa kaikki havainnot ja poikkeamat kerätään yhteen paikkaan, josta niitä on helppo hallita. Tilanneraportteja voi ajaa haluamalleen ajanjaksolle.
PERUSTOIMINNALLISUUDET
Kolmen valittavissa olevan perusmoduulin lisäksi, järjestelmämme tarjoaa tiettyjä perustoiminnallisuuksia kaikille käyttäjille. Näitä ovat esimerkiksi:
Mittaristot
Käyttäjä voi muokata oman mittaristonsa oman näköisekseen sisältäen siihen sellaisia mittareita, jotka ovat itselle hyödyllisiä. Mittariston tarkoitus on näyttää tietoa sellaisessa muodossa, että käyttäjälle selviää hetkessä tilikohtainen tilanne.
Tekninen tukipalvelu
Palvelusta pääsee lähettämään viestiä tekniseen tukeen koska tahansa.
LISÄTOIMINNALLISUUDET
Lisätoiminnallisuuksia voi valita yhden tai useamman omien HSEQ-tarpeiden mukaan. Näitä ovat:
- Koulutusrekisteri
- Lupavelvoitteet
- Kunnossapitoaikataulu
- Kemikaaliluettelo
- Asiakirjarekisteri
- Sidosryhmäanalyysi
- Omien vaatimusten rekisteri
ORGANISAATIOMALLI
Järjestelmää varten kehittämämme tietomalli on suunniteltu vastaamaan niin yhden toimipisteen pk-yrityksen kuin suurten, monikansallisten yritysten moniportaisten organisaatioiden tarpeita. Organisaatiot voivat tilata palveluunsa lisätilejä esimerkiksi toimipiste- tai toimialakohtaisesti. Tilin voidaan linkittää puurakenteeksi, jolloin sisältöä ja raportointia voidaan hallita ylhäältä alaspäin. Käyttöoikeudet määritetään tili- ja käyttäjäkohtaisesti, jolloin yrityksen erilaisten roolien ja tiedon jakamisen vaatimukset voidaan hyvin täyttää ja hallita.
